Є питання? Телефонуй нам: 05443-97-1-52

Українське насіннєве виробництво може складати сильну конкуренцію європейському.

У цьому днями переконалися представники провідних агропромислових компаній, які в рамках бізнес-туру побували на Лебединському насіннєвому заводі на Шполянщині та на власні очі побачили процес збору та обробки урожаю кукурудзи.

Ініціаторами презентації роботи компанії виступили давні партнери: компанії LNZ Group та «Монсанто» за сприяння «Райффайзен Банк Аваль».

Щоб зруйнувати стереотипи, що європейська продукція краща за українську, організатори заходу вирішили продемонструвати потенційним замовникам виробництво «із середини». Гості мали можливість побачити процес на різних його етапах: від збору урожаю до фасування зерна у мішки та переконатися, що виробництво повністю відповідає світовим стандартам якості.

LNZ Group – це сучасна диверсифікована агропромислова компанія, що об’єднує 31 агрофірму в Черкаській і Сумській областях, орендує 55 тис га землі та забезпечує роботою 3 тисячі працівників у сезон. Ми входимо до десятки компаній, що найбільш динамічно розвиваються у цьому секторі. А наше агровиробництво включає як виробництво зернових та технічних культур, так і розвиток тваринництва, зернотрейдерську діяльність та надання послуг власного сертифікованого елеватора, – презентував компанію голова наглядової ради LNZ Group Дмитро Кравченко.

За словами директора СТОВ «ЛНЗ-Агро» Романа Франчука, сьогодні компанія активно розвиває напрямок нішевих культур.

– Ми активно розвиваємо напрямок таких нішевих культур, як: коріандр, спельта, льон для поставок європейським споживачам. Так, із 300 га коріандру (цьогоріч ми посіяли вперше) ми зібрали 600 т і готуємо його зараз на експорт. Перші відвантаження вже відбулися. З 600 га льону зібрали 1000 т. З 300 га спельти – 1500 т. У цьому році ми працюємо над географією поставок. У найближчій перспективі плануємо наповнювати ці канали, – зазначив Іван Франчук.

Компанія не лише розширює географію продажів, а й збільшує асортиментну лінійку. У планах LNZ Group – підкорити світовий ринок.

– Ми вже увійшли у п’ятірку кращих заводів України. Але індикатором для нас є світові лідери – іноземні компанії, які займаються доробкою насіння. Ми вже досягли досить гарних показників і продовжуємо працювати над виробництвом, над вдосконаленням процесів, щоб бути кращими у світовому рейтингу. Тому ретельно підбираємо кадри, постійно навчаємо працівників, відправляємо їх на тренінги та стажування, – підкреслив директор ПАТ «Лебединський насіннєвий завод» Анатолій Ткаченко.

Слід зауважити, що складна економічна ситуація в Україні сьогодні негативно вплинула на роботу багатьох аграрних компаній. Чимало вітчизняних підприємств і взагалі були змушені зменшити потужності або повністю зупинити свою роботу. Однак LNZ Group вдалося не лише укріпити своє лідерство на ринку, але й посилити позиції компанії. За словами Дмитра Кравченка, причиною успіху є професійна команда та зважена стратегія:

– Секрету нема: наш успіх – це наша команда, це люди, які працюють у нас. Я вважаю цей фактор визначальним. Також маємо зважену стратегію, яку застосовуємо до команди і згідно з якою рухаємося. У своїх рішеннях завжди добре зважуємо ризики, оцінюємо імовірні прибутки. Я б назвав політику LNZ Group на межі консервативної і збалансованої. Така робота приваблює і наших партнерів: як поважні насіннєві компанії, так і банки.

Тримати лідерство компанії вдається і завдяки співпраці з найкращими світовими селекційними компаніями, однією з яких є MONSANTO.

– Цього року ми плануємо виростити в Україні приблизно 400 тис посівних одиниць. Із них на заводі ЛНЗ ми виростимо 130 тис, це приблизно 30-35%, – зазначив директор зі стратегічного розвитку та маркетингу компанії «Монсанто Україна» Олексій Стеценко. – Насіння, яке виробляється в Україні компанією Монсанто, за своїми показниками якості (генетична чистота, схожість, енергія проростання) знаходиться на рівні найкращих країн-виробників насіння в Європі, включаючи Францію.

За його словами, насіння, яке сьогодні вирощують в Україні, відповідає усім європейським стандартам, а по багатьом показникам – навіть виграє. Проте його неможливо експортувати через відсутність повної інфраструктури договорів та угод між українськими органами (які контролюють якість насіння) і європейськими.

– Після проведення регуляторної політики держави і підписання усіх договорів, насіння можна буде сертифікувати за європейськими сертифікатами, що дасть можливість експортувати його в інші країни світу. Цей процес знаходиться в руках держави, ми на нього вплив не маємо. Ми готові до цього, проте наразі усе залежить не від нас, – зауважив Олексій Стеценко.

Сьогодні керівництво компанії ЛНЗ всерйоз замислюється над збільшенням потужностей виробництва, але для цього кроку потрібно добре зважити усі «за» і «проти».

– Збільшувати потужності ми будемо після того, як зважимо, наскільки це потрібно і коли це найбільше потрібно. Від цього будуть залежати і терміни. Не секрет, що наразі у всіх без виключення насіннєвих компаній є великі залишки насіння, тому, можливо, наступний рік буде не зовсім вдалим для таких інвестицій, – підсумував Дмитро Кравченко.

Компанія прагне бути не лише успішною, але й незалежною, зокрема, від російського газу. Тому активно вивчає можливості запровадження на виробництві енергоефективних технологій.

– Наразі ми вивчаємо ці можливості, енергетичним носієм таких технологій може бути качани кукурудзи, які є відходами. Вони мають дуже добру енергетичну здатність і можуть стати сировиною для майбутнього переходу на альтернативні джерела. Сума інвестицій у такий проект становить близько 2,7 млн євро. Ми будемо шукати надійного інвестиційного партнера, який дасть нам можливість скоротити споживання газу. Перехід на такі технології не завдасть ніяких незручностей для наших клієнтів, оскільки це суттєво не вплине на цінову політику для них, – прокоментував голова наглядової ради LNZ Group.

Джерело: ПРО це говорять ЧЕРКАСИ